חוני המעגל - שאלות 
- תאר שלושה מצבים של מזג אוויר המופיעים בסיפור.
- מדוע לדעתך חוני ציור עיגול על האדמה?
- מה אתה יכול ללמוד מכך שבתחילת הסיפור לא ירדו גשמי ברכה?
- הסבר במילים שלך, מהי "תפילה"? מה המשמעות של התפילה?
- כתוב מסר שלמדת מהסיפור.
משימה א': התחלקו לזוגות. אחד יספר לשני על רצון מיוחד שיש לו, שהוא מתפלל עליו. הבן-זוג מקשיב. החליפו תפקידים.
משימה ב': כל תלמיד ירשום במחברת בפירוט על רצון מיוחד שיש לו, שהוא מתפלל עליו. 
תשובות לדוגמה:
טיפות של גשם, גשם סוער, גשמי ברכה.
בסיפור כתוב: אֵינִי זָז מִכָּאן עַד שֶׁתְּרַחֵם עַל בָּנֶיךָ. אפשר לראות בכך את הנחישות של חוני, שמתפלל בשביל האנשים, ולא מוותר.
אפשר להסביר, שלפעמים יש "תהליך", מתחילים לקרות דברים, ואז אנחנו ממשיכים להתפלל ולדייק את מה שבאמת אנחנו רוצים.
בתפילה אנחנו מבטאים רצונות טובים שלנו, ואנחנו נמשיך לעשות דברים כדי שהרצונות הטובים שלנו באמת יקרו במציאות.
מצפים מהתלמיד שלפי הבנתו יכתוב מסר במילים שלו.